ქ. ქუთაისის
N 24 სკოლის ბაზაზე არსებული
„მხატვრული კითხვის წრე“
სკოლა: სსიპ ქ. ქუთაისის N24 საჯარო სკოლა
„მხატვრული კითხვის წრე“
სკოლა: სსიპ ქ. ქუთაისის N24 საჯარო სკოლა
სამიზნე ჯგუფი: Vკლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა: 10
მასწავლებელი:
მარინა ბოჭორიშვილი-კუხიანიძე
წრის მუშაობის მნიშვნელობა და აქტუალურობა :
,, მხატვრული კითხვის
წრის“ ჩამოყალიბება, იმისთვისაა სასიცოცხლოდ აუცილებელი, რომ
კითხვაში გაუწაფავი მოსწავლე არის მონოტონური, ანუ ,,რობოტული“ მკითხველი, ეს ხელს უშლის მოსწავლეს ტექსტის გაგება-გააზრებაში,
წვდომასა და ანალიზში,ასევე ხელს უშლის , რომ მოსწავლემ გაითავისოს და გახდეს
მონაწილე ფაქტებისა თუ მოვლენისა..
საწრეო მუშაობა ,,მხატვრული კითხვის წრე ‘’ საჭიროა
მოსწავლეთათვის კითხვის უნარების გასავითარებლად. ამ წრის საშუალებით მოსწავლეები უფრო
მეტი სიზუსტით ისწავლიან ლექსის და ზოგადად, ნაწარმოების კითხვის სხვადასხვა
სტრატეგიებს, მიეცემათ საშუალება წარმოაჩინონ თავიანთი შემოქმედებითი შესაძლებლობები,
ინტერნეტის საშუალებით მოისმინონ მხატვრულად წაკითხული ლექსები. ისაუბრონ რა
ეფექტი და ხიბლი აქვს ლამაზად წაკითხულ ლექსს ჩვეულებრივად წაკითხულთან შედარებით და თვითონაც
სცადონ საყვარელი მწერლის შემოქმედებიდან ლექსის წაკითხვა მხატვრულად. ეს წრე
საშუალებას მისცემს მათ დააკვირდნენ და მიხვდნენ ,თუ რით განსხვავდება სიტყვაკაზმული
მწერლობა დამწერლობის სხვა სახეებისაგან. გაეცნობიან მხატვრულ-გამომსახველობით
საშუალებებს და იმსჯელონ იმაზე,თუ რისთვის მიმართვს ესა თუ ის მწერალი მხატვრულ
ფორმას სათქმელის გადმოცემისას. წრეზე წაიკითხავენ ნაწყვეტებს, სხვადასხვა მხატვრული
ნაწარმოებებიდან და მივლენ იმ დასკვნემდე ,რომ მხატვრული ხერხით უფრო თვალსაჩინოდ, ცოცხლად და
შთამბეჭდავად შეგვიძლია გადმოვცეთ სათქმელი, მკითხველზე ემოციური ზეგავლენის
მოსახდენად.
წრის მუშაობის მიზანი :
განუვითაროს მოზარდს
ძირითადი სამეტყველო უნარები (კითხვა, მოსმენა, საუბარი). გამოუმუშაოს ზეპირი
მეტყველების კულტურა, განუვითაროს საკუთარი
აზრის ლოგიკური თანმიმდევრობით გამოთქმის
უნარი, ჩამოუყალიბოს დამოუკიდებელი, შემოქმედებითი
აზროვნებისა და გუნდური
მუშაობის უნარი, შეაყვაროს კითხვა.
მოსწავლეებში
არის ნიჭი, რომელსაც ჭირდება განვითარება, რათა მოსწავლემ შესძლოს მის მიერ წაკითხული
ტექსტი, ისე მიიტანოს მკითხველთან , რომ გახადოს მისი მონაწილე. მათ უჭირთ მხატვრულად
კითხვა და ამის გამო დაბრკოლებას აწყდებიან ამა თუ იმ ტექსტის ლამაზად წაკითხვის დროს, გაკვეთილების
მომზადებასა და საკლასო მუშაობის დროს. ჩემი მიზანია,
კითხვის სხვადასხვა ეფექტური სტრატეგიების გამოყენებითა და ვარჯიშით მივაღწიო სასურველ შედეგს და მოსწავლეები ვაქციო მხატვრული კითხვის ოსტატებად.
წრის მუშაობის განმავლობაში მოსწავლემ შეძლოს :
·
ტექსტის
გააზრებულად კითხვა;
·
ადეკვატურად რეაგირება მარტივ სამეტყველო
სიტუაციებში;
·
ნაცნობ
თემატიკაზე შექმნილ მცირე ზომის სხვადასხვა სახის ტექსტებზე
გამოხატოს თავისი დამოკიდებულება;
·
აქტიური ლექსიკის და ძირითადი ენობრივი ფორმების
მეტყველების გამოყენება;
·
მარტივი ტექსტების არსებითი ენობრივ-გრამატიკული ნიშნების ამოცნობა;
·
გამოიყენოს კითხვის
მარტივი სტრატეგიები;
·
ისწავლოს როლური თამაშები და
დაეუფლოს თეატრალური გარდასახვის ელემენტებს.
წრის
მუშაობის განრიგი: 2018-2019 სასწავლო
წლის 1 სემესტრის ყოველი ხუთშაბათი და პარასკევი
13სთ :30 წთ.
სამუშაო პროგრამა
თემა
|
განხორციელების დრო
|
რესურსი
|
შენიშვნა
|
||||
საწრეო მუშაობის მიზნის გაცნობა
|
11.10.
2018 წ
|
დაფა
კომპიუტერი,აუდიომასალა
|
|||||
ენის გასატეხები; მათი სწორად და სწრაფად კითხვა პოეტური ხელოვნების რაობა.
ლექსი
|
12-.10
.2018წ
|
ენის გასატეხები,
დაფა, ცარცი,
სამუშაო ფურცლები,
კალამი
|
|||||
სასურველი ლექსების დასწავლა და მხატვრული კითხვა
|
18-19.10.
2018
|
ლექსები
|
|||||
ქართველი მსახიობების მიერ წაკითხული ლექსების მოსმენა
|
25-26.10.
2018წ
|
კომპიუტერი, ელსასმენები, აუდიო
მასალა
|
|||||
სასურველი ლექსების დასწავლა და მხატვრული კითხვა
|
1.-2
.11. 2018წ
|
სხვადასხვა
პოეტთა ლექსების კრებული
|
|||||
წინადადებები შინაარსის
მიხედვით.
სხვადასხვა
ტიპის წინადადებების სწორად
კითხვა.
|
8-9.
11 2018წ
|
წინადადებები, სახელმძღვანელო, დაფა, ცარცი, რვეული,
კალამი
|
|||||
ვაჟა-ფშაველას მოთხრობები წაკითხული
ტექსტით აღძრული ემოციების გამოხატვა
|
15-16.11.
2018წ
|
ვაჟა-ფშაველას მოთხრობები
|
|||||
სხვადასხვა სახის ტექსტების შეგნებულად და გააზრებულად
კითხვა.
კამათის, დისკუსიისა და მსჯელობისსტრატეგიების
გამოყენება.
|
22-23.11
2018წ.
|
სხვადასხვა
სახის ტექსტები
პრობლემაზე
ორიენტირებული
მხატვრული ტექსტი
|
|||||
მკითხველთა თეატრი რ.ინანიშვილის
„შეხვედრა“
|
29-30.11
2018.წ
|
რ. ინანიშვილის
მოთხრობა „შეხვედრა“
|
|||||
მხატვრული ხერხების ამოცნობა და მათი ფუნქციის ახსნა
|
6-7.12.
2018წ
|
მხატვრული ტექსტები
|
|||||
ოქროს ფონდიდან ქართველი მწერლების მიერ წაკითხული ლექსების მოსმენა და კომენტარი
|
13-14.12.
2018წ
|
სახელმძღვანელო,აუდიომასალა რვეული საწერკალამი
|
|||||
სხვადასხვა
ლიტერატურული ჟანრის ტექსტების
მოსმენა, წაკითხვა და საკუთარი
ემოციებისა და
აზრის გამოხატვა;
|
20-21.12
.2018წ
|
კომპიუტერი, პროექტორი, ტექსტები
|
|||||
საწრეო
მუშაობის შეჯამება
|
27.12
2018წ
|
წრის შეხვედრები
საახალწლო ზეიმი
ქ. ქუთაისის
N 24 სკოლის ბაზაზე არსებული „მხატვრული კითხვის
წრე“
სკოლა: სსიპ ქ. ქუთაისის N24 საჯარო სკოლა
სამიზნე ჯგუფი: V1კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა: 10
მასწავლებელი:
მარინა ბოჭორიშვილი-კუხიანიძე
წრის მუშაობის მნიშვნელობა და აქტუალურობა :
,, მხატვრული კითხვის
წრის“ ჩამოყალიბება, იმისთვისაა სასიცოცხლოდ აუცილებელი, რომ
კითხვაში გაუწაფავი მოსწავლე არის მონოტონური, ანუ ,,რობოტული“ მკითხველი, ეს ხელს უშლის მოსწავლეს ტექსტის გაგება-გააზრებაში,
წვდომასა და ანალიზში,ასევე ხელს უშლის , რომ მოსწავლემ გაითავისოს და გახდეს
მონაწილე ფაქტებისა თუ მოვლენისა..
საწრეო მუშაობა ,,მხატვრული კითხვის წრე ‘’ საჭიროა
მოსწავლეთათვის კითხვის უნარების გასავითარებლად. ამ წრის საშუალებით მოსწავლეები უფრო
მეტი სიზუსტით ისწავლიან ლექსის და ზოგადად, ნაწარმოების კითხვის სხვადასხვა
სტრატეგიებს, მიეცემათ საშუალება წარმოაჩინონ თავიანთი შემოქმედებითი შესაძლებლობები,
ინტერნეტის საშუალებით მოისმინონ მხატვრულად წაკითხული ლექსები. ისაუბრონ რა
ეფექტი და ხიბლი აქვს ლამაზად წაკითხულ ლექსს ჩვეულებრივად წაკითხულთან შედარებით და თვითონაც
სცადონ საყვარელი მწერლის შემოქმედებიდან ლექსის წაკითხვა მხატვრულად. ეს წრე
საშუალებას მისცემს მათ დააკვირდნენ და მიხვდნენ ,თუ რით განსხვავდება სიტყვაკაზმული
მწერლობა დამწერლობის სხვა სახეებისაგან. გაეცნობიან მხატვრულ-გამომსახველობით
საშუალებებს და იმსჯელებენ იმაზე,თუ რისთვის
მიმართვს ესა თუ ის მწერალი მხატვრულ ფორმას სათქმელის გადმოცემისას. წრეზე წაიკითხავენ
ნაწყვეტებს, სხვადასხვა მხატვრული ნაწარმოებებიდან და მივლენ იმ დასკვნემდე ,რომ
მხატვრული ხერხით უფრო თვალსაჩინოდ, ცოცხლად და შთამბეჭდავად შეგვიძლია გადმოვცეთ სათქმელი,
მკითხველზე ემოციური
ზეგავლენის მოსახდენად.
წრის მუშაობის მიზანი :
განუვითაროს მოზარდს
ძირითადი სამეტყველო უნარები (კითხვა, მოსმენა, საუბარი). გამოუმუშაოს ზეპირი
მეტყველების კულტურა, განუვითაროს საკუთარი
აზრის ლოგიკური თანმიმდევრობით გამოთქმის
უნარი, ჩამოუყალიბოს დამოუკიდებელი, შემოქმედებითი
აზროვნებისა და გუნდური
მუშაობის უნარი, შეაყვაროს კითხვა.
მოსწავლეებში
არის ნიჭი, რომელსაც ჭირდება განვითარება, რათა მოსწავლემ შესძლოს მის მიერ წაკითხული
ტექსტი, ისე მიიტანოს მკითხველთან , რომ გახადოს მისი მონაწილე. მათ უჭირთ მხატვრულად
კითხვა და ამის გამო დაბრკოლებას აწყდებიან ამა თუ იმ ტექსტის ლამაზად წაკითხვის დროს, გაკვეთილების
მომზადებასა და საკლასო მუშაობის დროს. ჩემი მიზანია,
კითხვის სხვადასხვა ეფექტური სტრატეგიების გამოყენებითა და ვარჯიშით მივაღწიო სასურველ შედეგს და მოსწავლეები ვაქციო მხატვრული კითხვის ოსტატებად.
წრის მუშაობის განმავლობაში მოსწავლემ შეძლოს :
·
ტექსტის
გააზრებულად კითხვა;
·
ადეკვატურად რეაგირება მარტივ სამეტყველო
სიტუაციებში;
·
ნაცნობ
თემატიკაზე შექმნილ მცირე ზომის სხვადასხვა სახის ტექსტებზე
გამოხატოს თავისი დამოკიდებულება;
·
აქტიური ლექსიკის და ძირითადი ენობრივი ფორმების
მეტყველების გამოყენება;
·
მარტივი ტექსტების არსებითი ენობრივ-გრამატიკული ნიშნების ამოცნობა;
·
გამოიყენოს კითხვის
მარტივი სტრატეგიები;
·
ისწავლოს როლური თამაშები და
დაეუფლოს თეატრალური გარდასახვის ელემენტებს.
წრის
მუშაობის განრიგი: 2018-2019 სასწავლო
წლის 1I სემესტრის ყოველი
ხუთშაბათი და პარასკევი 13 სთ
: 30 წთ.
სამუშაო პროგრამა
თემა
|
განხორციელების დრო
|
რესურსი
|
შენიშვნა
|
ლექსი და პროზა
მხატვრულ-გამომსახველობითი საშუალებები
|
1.02.
2019 წ
|
დაფა
კომპიუტერი, აუდიომასალა
ლექსების
კრებული
|
|
მუხრან მაჭავარიანის
ლექსების მხატვრული კითხვა
|
7.02-8.02.
2019წ
|
მუხრან მაჭავარიანის ლექსები
|
|
სასურველი ლექსების დასწავლა და მხატვრული კითხვა
|
14-15.
02. 2019
|
სხვადასხვა პოეტთა
ლექსების კრებული
|
|
ქართველი მსახიობების მიერ წაკითხული ლექსების მოსმენა
|
21-22. 02. 2018წ
|
კომპიუტერი, ელსასმენები, აუდიო
მასალა
|
|
გიორგი ლეონიძის მოთხრობები წაკითხული
ტექსტით აღძრული ემოციების გამოხატვა
|
28.02-1.03.
2019 წ
|
გიორგი
ლეონიძის „ნატვრის ხე“
|
|
7.03.-14.03.
2019 წ.
|
|||
სხვადასხვა სახის ტექსტების შეგნებულად და გააზრებულად
კითხვა.
კამათის, დისკუსიისა და მსჯელობისსტრატეგიების
გამოყენება.
|
21-22.03
2018წ.
28-29.03
.2019წ.
|
ჯიპრაიდის
სხვადასხვა
სახის ტექსტები
პრობლემაზე
ორიენტირებული
მხატვრული ტექსტი
|
|
მკითხველთა თეატრი
|
4-5.04.
2019
წ.
|
რ. ინანიშვილის
მოთხრობა „ჩიტების გამომზამთრებელი“
|
|
კედლის გაზეთის გამოშვება
|
11-12.04.
2019წ
|
ვატმანი,
მარკერი, დეკორაციული ქაღალდები, წებო, მაკრატელი
|
|
18-19.04.
2019
წ.
|
|||
25.04-2.05.
2019
წ.
|
|||
10.05.-16-05-17.05.
2019
წ.
|
|||
23-24.05.
2019
წ.
|
|||
30-31.05.
2019
წ.
|
|||
ვიქტორინა
|
6-7.06.
2019წ
|
კითხვა-პასუხი
შეკითხვების დაფა
კომპიუტერი, პროექტორი, ტექსტები
|
|
საწრეო
მუშაობის შეჯამება
|
13.06
.2019.წ
|
საწრეო მუშაობის ამსახველი ფოტო - მასალა
წრის შემაჯამებელ მეცადინეობაზე მოსწავლეებმა მხატვრულად წაიკითხეს სხვადასხვა მწერლის ლექსები და წარმოადგინეს მკითხველთა თეატრი "სათაგური"
Комментариев нет:
Отправить комментарий